Thursday 8 May 2014

Mengapa Saya Menulis?

Teks: Nor Adilah Ahmad Shokori

Bismillah.

Bakat saya dalam penulisan tidaklah seberapa. Tetapi itulah satu-satunya bakat yang saya ada. Melihat orang lain mampu melukis dengan cantik, ada juga keinginan yang sama terbit di hati saya. Cuma bakat saya setakat tekap dan tiru.

Saya lebih banyak memaksa diri saya untuk menulis. Hampir kebanyakan waktu taktik ini berkesan untuk saya. Ada masanya saya juga buntu, tidak ada apa yang hendak ditulis di sini.

Saya mengharapkan agar catatan saya di sini tidak kekal hanya sebagai catatan. Betul, blog ini tempat saya mencari makan dalam lapangan bisnes. 

Bagi saya, saya tidak mahu sekadar berakhir di situ. Matlamat saya jelas, saya mahukan jika ada sebarang kebaikan pada catatan saya ini mudah-mudahan inilah bekalan dan saham yang berterusan apabila saya sudah tiada kelak.

Hidup bukan sekadar hidup kerana jika hidup sekadar untuk hidup, maka kita adalah hidup-hidupan. Sementara kata-kata Pak Hamka jauh lebih keras dan tajam. Katanya, kalau hidup sekadar hidup, babi di hutan juga hidup. Kalau bekerja sekadar bekerja, kera di hutan juga bekerja.

Photo


Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015