Sunday 11 May 2014

Kenapa Mahu Berhenti Kerja?

Teks: Nor Adilah Ahmad Shokori

Satu lagi emel luahan ibu bekerjaya tentang masalah yang dihadapi dan keinginannya untuk belajar membuat blog bisnes.

Sumber : Zaila Mohammad

Utk pengetahuan... sy mempunyai masalah di tempat kerja (stress) kerja terlampau banyak, 
ank ank saya terabai. Baru-baru nie keputusan peperiksaan dah keluar..
amat memeranjatkan saya.. keputusan sangat mengecewakan ..

Jadi saya ambil keputusan untuk berhenti, jadi sebelum berhenti cuba mencari sesuatu yang mungkin 
boleh menjana pendapatan dlm menampung perbelanjaan suami..


Skrg nie saya buat bisnes offline (produk supplement) iaitu di tempat kerja saya.
ada juga war-warkan dekat fb tp sambutan kurang menggalakan. 
Byk info dari blog-blog ..tp saya sendiri tak ada blog...ruginyaaaaaa

Jadi sy ambil keputusan nak belajar buat blog.

Sy harap, Zaila dapat bantu sy bina blog sendiri.

Sy nekad nak mula balik dari zero, jd nak joint akedemi WAHM


Alhamdulillah, pengirim email tersebut iaitu Pn Hasliza sudah pun menjadi salah seorang pelajar dan penurus online pasukan saya. Berikut adalah entri pengenalan daripada Pn. Hasliza ;-

Teks: Hasliza Abu Hassan

Setelah 5 tahun bekerja makan gaji, keinginan untuk menjadi suri rumah begitu tinggi. Pada awalnya suami tidak mengizinkan kerana faktor kewangan. Jadi saya mengambil inisiatif memiliki sesuatu kemahiran yang boleh menjana pendapatan seterusnya membantu keluarga. Saya telah menghadiri beberapa kelas seperti kelas masakan dan jahitan. Begitu juga saya pernah menjadi agen menjual produk makanan seperti biskut raya dan coklat. Namun sambutan kurang menggalakan. Saya mencari punca kegagalan saya iaitu gagal dalam pengurusan masa.

Pada tahun 2012 semua anak-anak telah bersekolah, jadi saya tidak mampu membahagikan masa saya bersama suami, anak-anak, beribadat, pekerjaan dan juga kerja sambilan. Keadaan menjadi tunggang langgang dan saya mengalami masalah tekanan yang amat sangat. Oleh itu saya mengambil keputusan untuk berhenti kerja dan menumpukan sepenuh masa untuk beribadat dan juga keluarga. Disamping itu juga dapat meneruskan bisnes "online".

Pada April 2014, surat perletakkan jawatan sudah diserahkan. Dalam pemikiran saya berlegar-legar, apa yang perlu saya lakukan setelah berhenti. Dengan izin Allah, saya dipertemukan dengan Puan Zaila di alam siber semasa mencari-cari ilmu berkaitan bekerja dari rumah. Tanpa membuang masa dan atas dorongan kuat dari suami, saya mendaftar menjadi ahli "Akademi WAHM". Moga-moga pertemuan yang diaturkan oleh Allah s.w.t ini akan membuka jalan dan ruang untuk saya menjana pendapatan dari rumah.
Akhir sekali, niat saya adalah untuk membantu mereka yang mempunyai masalah berkaitan dalam bidang saya. Mudah-mudahan apa yang bakal dikongsikan di sini dapat memberi manfaat kepada kita semua. Diharap Allah Taala memberi ganjaran pahala untuk bekalan di akhirat kelak.


Saya rasa tindakan Pn Hasliza yang berani untuk melepaskan jawatannya adalah satu sikap yang patut dipuji. Keinginan untuk lebih bersama dengan anak-anak membuatkan Pn Hasliza membuat rujukan tentang peluang untuk bekerja di rumah. Alhamdulillah juga kerana Allah menemukan kami di dalam dunia online (mula-mula kami hanya berutus email sahaja) sehinggalah dibukakan pintu hati Pn Hasliza untuk menyertai kelas online di bawah bimbingan saya. Insya Allah saya akan cuba yang terbaik untuk memberikan bimbingan dan tunjuk ajar melalui segala ilmu dan pengalaman yang saya ada.

Setiap yang besar harus bermula dari yang kecil. Begitulah lumrah hidup ini, harus kosongkan gelas sebelum masuk menuntut ilmu. Insya Allah saya sentiasa doakan mereka yang mengikuti kelas online saya akan terus berjaya dan tidak akan berhenti berlari dari mengejar ilmu.

Bagi sesiapa yang berminat untuk belajar kelas asas blog & fanpage (mula bisnes) boleh mendaftarkan diri ke kelas online.

Ingin mendapatkan ebook yang sesuai untuk bacaan anda ?
Ingin belajar cara asas menulis blog, fanpage & beriklan di mudah.my ?
Ingin menjana pendapatan dengan hanya duduk di rumah ?
Hubungi Adilah untuk:-
KHIDMAT NASIHAT PERCUMA
dan
PELUANG BISNES BERSAMA AKADEMI BEKERJA DI RUMAH!!!

Facebook (pm) : Nor Adilah
Email : noradilah.ahmadshokori@gmail.com
016- 461 4541


No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015