Thursday 12 June 2014

Rezeki Tidak Pernah Salah Alamat

Teks : Nor Adilah Ahmad Shokori

Petang tadi saya singgah beli wafer untuk adik saya. Dalam kepala memang saya dah set nak beli kat kedai mana sebab di situ ada dua kedai.

Sampai saja di kedai, saya terus order. Bila pekerja tu tengah masak wafer, baru saya sedar yang saya bukan nak beli kat kedai tu. Saya sebenarnya nak beli di kedai sebelah.

Saya tak sampai hati nak cancel order tu. Lagi pun pekerja tu dah buatkan untuk saya dan kedai dia pun memang kosong, tidak ada seorang pelanggan pun.

Saya pun jengah kedai sebelah. Banyak pelanggan. Cakap dalam hati oklah, cepat sikit siap.

Bila adik saya makan wafer tu, dia merungut tak sedap. Terlalu berminyak dan kurang masak. Patutlah orang suka beli kat kedai satu lagi sebab kualiti produknya terbaik.

Pengajarannya di sini, kalau dah tertulis rezeki itu milik kita, buatlah macam mana sekalipun akan tetap menjadi milik kita. Tapi kalau rezeki itu telah ditakdirkan bukan milik kita, usahalah macam mana sekalipun tetap takkan jadi milik kita.

Macam saya tadi, saya plan dari awal lagi nak beli kat kedai yang sedap tapi entah macam mana saya pergi beli di kedai yang kurang sedap dan tidak ada seorang pun yang beli di situ.

Sebab apa jadi macam tu? Sebab Allah yang hantar saya ke situ. Faham kan? Rezeki tak pernah salah alamat dan akan sampai kepada orang yang telah Allah tetapkan tidak terlewat dan terlambat.

p/s: cumanya kan bagus kalau kedai tu boleh upgrade kualiti produknya, mesti lebih ramai orang suka untuk membeli Insya-Allah.



====================
 
Pilih mana-mana kelas pilihan yang ditawarkan di akademi bekerja di rumah :
1. Kelas asas blog dan penulisan
2. Kelas asas blog dan fan page mula bisnes
3. Kelas beriklan mudah.my
4. Kelas penulisan kreatif
5. Pendaftaran pengurus online
6. Pendaftaran kelas urus akaun wahm soho
7. Tempahan blog bisnes/blog penulisan-siap 3 hari
8. Beriklan bersama kami di http://sohodirectory.blogspot.com/
10. Sertai seminar terkini anjuran kami http://bengkelbranding.blogspot.com/
11. kelas blog fanpage borong telekung solat.

Kenapa kelas ini diadakan? Inilah sumbangan kami terhadap wanita dan suri rumah baik yang bekerja di luar mahupun di rumah saja. Kami sedia membantu anda untuk menyampaikan ilmu di blog atau berniaga online melalui blog dengan teknik yang betul. Blog adalah medium percuma dan akan menjadi luar biasa hebat apabila bergabung dengan teknik content writing yang tepat.

Boleh terus mendaftar mana-mana kelas pillihan melalui saya.

Hubungi saya untuk pendaftaran:
Facebook : Nor Adilah
Email       : noradilah.ahmadshokori@gmail.com
SMS        : 016 - 461 4541



No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015