Monday 9 June 2014

Ciri-ciri Bisnes Yang Baik

Teks : Nor Adilah Ahmad Shokori

Bismillah. 
Belajar dan terus belajar dalam menambah baik kehidupan. Pastinya proses belajar tidak akan terhenti selagi kita terus bernafas di atas muka bumi.

Kata Saidina Ali, jika kamu mempunyai ilmu, ilmu akan menjaga kamu. Tetapi jika kamu mempunyai harta, kamu terpaksa menjaga harta. Perbezaan yang sungguh ketara antara orang berilmu dan tidak berilmu.

Alangkah beruntungnya mereka yang memilki kedua-duanya.  Sedikit perkongsian ilmu bisnes daripada Ummi Salmah Q'z.

Bisnes yang baik adalah bisnes yang mempunyai ciri-ciri di bawah ini:

1. Margin keuntungannya kecil tetapi berpanjangan, macam anak sungai yang terus mengalir sepanjang tahun, tahun demi tahun.

2. Bisnes itu dapat berkembang, macam anak sungai yang semakin jauh semakin banyak airnya, semakin besar lembangnya.

3. Ia dapat mencipta peluang-peluang bisnes baru, seperti sungai yang mempunyai banyak anak-anak sungai, boleh bergabung dengan sungai-sungai lain, semakin lama semakin besar tadahannya.

Apabila memilih bisnes apa yang mahu diceburi, jangan pandang duit kecil pada hari ini. Memang, semasa mula-mula dibuka, pada hari ini kita rasa macam tidak berbaloi. Sebaliknya, pandang masa depan bisnes yang kita ceburi. Apakah bisnes kita itu mempunyai ketiga-tiga ciri di atas itu?

----------------------------------------

Fokus perkara penting dalam apa jua yang kita lakukan.
Saya pun pernah menghadapi situasi yang sama. Semua mahu dijual.Nampak cantik, mahu jual, nampak untung besar, cepat laku nak jual, jual itu, jual ini akhirnya untung ciput tak fokus sudah tentu. Sekejap promo itu, sekejap promo ini. Bila kurang sales sudah malas mahu buat.

Bagi kalian yang tiada produk boleh bermula dengan menjadi RAKAN NIAGA AKADEMI. Cari pengalaman terlebih dahulu. 4 bisnes yang mudah untuk dijalankan secara online.

1. Pengurus online akademi
2. Borong telekung solat
3. Projek duit raya
4. Bisnes makanan sunnah

Hubungi saya untuk pendaftaran:
Facebook : Nor Adilah
Email       : noradilah.ahmadshokori@gmail.com
SMS        : 016 - 4614541



No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015