Wednesday 19 February 2014

Tahniah Mizz Nina

Teks: Nor Adilah Ahmad Shokori
Gambar: Google


Bismillah.


Dah lama saya nak menulis tentang Mizz Nina tapi  selalu tertangguh. Suka untuk saya beritahu bahawa saya bukanlah peminat Mizz Nina. Namun berita ‘penghijrahannya’ membuatkan saya teruja.

Dua perkara besar yang beliau lakukan. Pertama, memilih untuk berhijab. Kedua, beliau menetapkan bahawa beliau hanya akan menyanyi di hadapan khalayak wanita sahaja. Pengorbanan yang cukup besar bagi beliau dengan mengambil kira latar belakang dirinya dan keluarga.

Tahniah kepada beliau kerana memilih untuk melakukan perubahan ketika namanya berada di puncak kegemilangan. Selamat kembali kepada ajaran Al-Quran dan Sunnah sebagai cara hidup dalam kehidupan.

Beliau mula memikirkan tentang hal ini sejak dua tiga tahun yang lepas. Sekembalinya beliau daripada mengerjakan haji, beliau nekad untuk terus menutup aurat. Hentikanlah cakap-cakap sebilangan kecil daripada kita yang mencari cacat cela di sebalik penghijrahannya.

Haji telah mengubah sempadan imannya. Jika dilihat dengan mata kasar, sukar untuk kita membayangkan bahawa beliau akan berubah dalam masa yang singkat. Kerja Tuhan siapa yang tahu kan?

Wallahu’alam.





No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015