Wednesday 26 February 2014

Pokok Kalau Takkan Berbuah

Teks: Nor Adilah Ahmad Shokori
Gambar: Google



Pokok kalau takkan berbuah. Tajuk drama kalau tidak silap saya yang mengingatkan saya kepada ungkapan sama yang dilontarkan oleh Dr Shafie dalam satu kursus yang pernah saya hadiri.

Jenuh juga saya berfikir apa puncanya tak berbuah. Fikir punya fikir dapatlah jawapannya. Macam mana pokok nak berbuah sebab kita cuma kata kalau. Kalau kita buat. Kalau kita siram. Soalnya kita siram tak pokok tu?

Cuba kita kaitkan dengan perbuatan kita sehari-hari. Kita kata kalau la aku buat macam ni, mesti dapat macam ni. Kita buat ke tak buat? Setakat duk kata 'kalau' tak ke mananya kita. Justeru, pokok kalau-kalau, kalau hari-hari kita siram mati pokok tu.


No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015