Wednesday 11 March 2015

Luruskan Niat

Teks      : Nor Adilah Ahmad Shokori
Gambar : Google

Keterujaan saya bercerita dengan beberapa orang biarlah berakhir setakat itu. Saya gembira. Itu saja. Perasaan yang mahu dikongsi dengan beberapa orang terdekat. 

Jika diizinkan Allah, diberi peluang lagi selepas ini maka saya akan lebih berhati-hati. Balik kepada niat dan tujuan asal saya menulis. 

Menulis cerita begitu, bukan untuk berbangga. Tidak ada apa untuk dibangga. Apa yang mahu disampaikan kepada pembaca ialah mintalah kepada Allah, Dia tidak pernah mengecewakan. 

Sesukar apa pun hidup. Sesempit mana pun ruang yang ada. Allah sentiasa ada. Dia tidak pernah sekalipun meninggalkan kita. Kita yang selalu melupakanNya.



Moga niat kekal lurus kerana itulah yang saya dan kita semua mohon setiap waktu. Jika niat dan tujuan bukan kerana Allah, yang berhasil hanyalah lelah.

Ya Allah, bantu kami luruskan niat dan tujuan hidup kami!
Jadikan hanya Engkau yang kami tuju.
Hidup kami, mati kam hanya keranaMu!

No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015