Wednesday 14 May 2014

Ulasan Bengkel Asas Akaun

Teks : Nor Adilah Ahmad Shokori

Alhamdulillah, Bengkel Asas Akaun pada 10 Mei yang lalu telah pun berlangsung dengan jayanya. Khabarnya, walaupun peserta kelihatan penat, namun nampaknya mereka sudah tidak sabar-sabar lagi untuk mempraktikkan ilmu yang telah dipelajari.

Cik Puan Zunairah Abdul Ghani berkongsi pengalaman beliau mengikuti bengkel ini.

Pada 10 Mei baru-baru ini, saya memandu seorang diri ke Shah Alam dari Sabak Bernam untuk menghadiri kelas asas akaun anjuran akademi bekerja dari rumah.

Pada tanggapan saya ia hanya kelas asas simpan kira yang biasa.  Saya daftarkan diri untuk memenuhi keperluan perkhidmatan dan juga keperluan perniagaan saya. Saya tiba di Shah Alam setengah jam sebelum kelas bermula. Permulaan kelas, saya sudah merasakan kelas kali INI berbeza.

Ada aktiviti regangan yang menarik.  Penceramahnya juga bijak mengendalikan audien. Penceramah merupakan akauntan yang berpengalaman menguruskan akaun - akaun syarikat. Jadi mudahlah dia memberikan contoh - contoh dan masalah yang sering dihadapi peniaga.Pn.Khadijah merupakan penceramah yang berpengalaman mengendalikan kelas - kelas akaun seperti yang saya hadiri ini. Rupanya, nak tetapkan harga pun ada caranya.

Saya juga aktif mengambil bahagian di dalam kelas. Rupanya, mudah je urus akaun ini.  Terima kasih kepada penceramah yang memberikan kefahaman kepada saya betapa mudahnya mengurus dan mengendalikan asas simpan kira. Baru saya tau apa gunanya buku 555. Kalau nak tahu, jemput daftar kursus ini.  Berbaloi saya memandu jauh - jauh.  Insya allah dah boleh ajar pelajar buat Rancangan Kewangan dalam subjek Perusahaan Makanan, Sijil Pemprosesan dan Kawalan Mutu Makanan.



Bagi mereka yang terlepas peluang untuk mengikuti Bengkel Asas Akaun ini, Akademi Bekerja Di Rumah akan mengadakan bengkel yang sama pada bulan Jun. 

[Bengkel Offline Asas Akaun]

Pendaftaran untuk bulan Jun kini dibuka
Tarikh: 14.06.2014, Sabtu
Lokasi: Shah Alam
Masa: 9 pagi -5 petang
Yuran : RM 220
Makan tengahari dan air mineral disediakan.

Modul
1. Pengenalan Book keeping and accounting
2. 10 kesalahan yang biasa dilakukan oleh entreprenuer
3. How to do record keeping
4. Basic costing and Pricing. Bagaimana anda meletakkan Harga?
5. Profit & Loss...anda untung @ Rugi????
6. Case Study (full set of Bookeeping)
case study - hands on task. Full cycle how to do book keeping.
Daftar sekarang. Tempat terhad untuk 50 orang sahaja.


Oleh itu, kami menjemput mereka yang berminat untuk menyertai bengkel ini untuk menempah tempah anda dengan segera. Pendaftaran boleh dibuat melalui saya.

Ingin mendapatkan ebook yang sesuai untuk bacaan anda ?
Ingin belajar cara asas menulis blog, fanpage & beriklan di mudah.my ?
Ingin menjana pendapatan dengan hanya duduk di rumah ?

Hubungi Adilah untuk:-
KHIDMAT NASIHAT PERCUMA
dan
PELUANG BISNES BERSAMA AKADEMI BEKERJA DI RUMAH!!!

Facebook (pm) : Nor Adilah
Email : noradilah.ahmadshokori@gmail.com
016- 461 4541


No comments:

Post a Comment


Copyright to NOR ADILAH
Designed by UMIESUEstudio 2015